مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 19:402024-01-10دانش

دستاورد| تولید نقاط کربنی نور دهنده که در سنسورهای هوشمند کاربرد دارد


محققان در قالب یک طرح پسادکتری موفق به تهیه نقاط کربنی فلورسانس کننده با پوشش پلیمرهای پاسخگو به محرک جهت استفاده در سنسورها شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، محققان  در قالب یک طرح پسادکتری موفق به تهیه نقاط کربنی فلورسانس کننده با پوشش پلیمرهای پاسخگو به محرک جهت استفاده در سنسورها شدند.

مریم صالح محمدنیا، دانش آموخته دکتری تخصصی شیمی کاربردی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک که موفق به اجرای این طرح شده گفت: در دهه گذشته مطالعات فراوانی بر روی نقاط کربنی برای اطلاع یافتن از مکانیسم رفتار نوری، تعیین ساختار و روش های مختلف سنتزی این ترکیبات، انجام شده است.

در بین نقاط کربنی، نقاط کربنی گرافنی از انواع نانومواد صفر بعدی بر پایه گرافن هستند که دارای ترکیب بسیار خوبی از خواص به دست آمده از گرافن و نقاط کربنی هستند.

وی ادامه داد: نقاط کربنی گرافنی حاصل از اکسیداسیون شیمیایی مواد کربنی را می توان مشتقات بسیار کوچکی از اکسیدگرافن در نظر گرفت که حاوی تعداد قابل ملاحظه ای از گروه های عاملی اکسیژن دار هستند.

این نوع مواد دارای ویژگی های برجسته ای شامل فعالیت فلورسانس زیاد، پایداری نوری بالا، سمیت کم، سازگاری بیولوژیکی عالی، حلالیت بالا و رسانایی الکتریکی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاورد| تولید نقاط کربنی نور دهنده که در سنسورهای هوشمند کاربرد دارد

دستاورد| تولید نقاط کربنی نور دهنده که در سنسورهای هوشمند کاربرد دارد